31 oktober 2009

Fullt hus!


Efter den mycket goda middagen vidtog olika sysslor i det Pettssonska palatset. Någon tog sig an disk och undarröjning, inte jag! Några andra försvann ut i mörkret för ett fotouppdrag, inte jag! Två partypinglor började den omöjliga uppgiften att piffa till sej, inte jag!
Vad gjorde jag då? Mmm, det kan man fundera på ett tag.....
Rätt var det var så ändrades våran hemmakväll till en mindre ungdomsgård. Helt plötsligt var det fullt i soffan av trevliga ungdomar i varierande åldrar mellan 18-24 år. Ja, så Rolf förstås han är fortfarande 27 tror han men jag vet att han är 49 år.
Det var Micke och Jasmine på besök från Borås, Jogge som nyss begravt sina döda orm och så Lill-Freddan.
Jag höll mej på behörigt avstånd nerbäddad i schäslongen. Är fortfarande inte så himla pigg.
Det var förstås jättekul att dom kom allihopa och det var förstås för Emilies skull dom kom.
Hon är ju inte hemma så ofta och träffar sina kompisar.
Rolf var nöjd och glad och bjöd (tvingade) gästerna på sitt senaste inköp. Hot bear-shotar med vispgrädde!
Låter hur vidrigt som helst men dom tyckte att det var gott och annorlunda allihopa. Tror möjligen att ett och annat finger korsades bakom ryggen.
Hot bear-shotar var någonting som Rolf provsmakade på öl och vinmässan i oktober.
Det är en dansk ale-sort som man värmen försiktigt och sen sprutar lite grädde uppepå.
Jag avböjde denna skapelse vänligt men bestämt. Kunde även skylla på att jag senare hade lovat festprissarna att jag skulle skjutsa dom till pendeltåget.
Klockan 22.30 blev det då en himla action när dom skulle iväg. Jag skjutsade iväg dom fnittriga flickorna till Bro station.
Dom övriga gästerna tackade för sej och hade gått när jag återvände.
Nu sover bartendern i soffan, Gustav har hittat en sovplats i Erikas säng och jag ska också leta reda på min sköna säng.
Godnatt mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar