5 oktober 2009

Gustavs vinterboende


Rolf och Niclas, ni vet han vår egna lilla arbetsvillige polack plockade bort utemöblerna i lördags. Dom lät bordet stå kvar under taket pga att det inte får plats någon annanstans.
Nu uppstod det genast ett stort, allvarligt problem. Husdjursbetonat ska jag säga.
Gustav har ju då ingen fåtölj alls att sova i på natten eller då han är ute på dagarna!
Allvarligt, tycker jag!
Men idag så har Gustav och varit ute och styrt runt på altanen.
Vi slog våra kloka huvuden ihop och titta så fint det blev!
Transportburen, utan grind kan ha krypa in i om han blir rädd och vill gömma sej. Jag har lindat in den i en filt så det inte drar från dom små lufthålen.
Sen har han sin lilla fina sovsäck som han kan krypa in i när kylan biter till.
En blomma från i somras som klarat nattfrosten så här långt fick bli som en liten färgklick på hörnan.
Liggunderlag under den gamla dynan och ett mjukt, lurvigt katt-täcke från Ikea gör så han inte fryser om lilla magen.
Känner mej nöjd med mitt kattstylade altanbord.
Betyg: 5 tassar av 5 möjliga!


4 kommentarer:

  1. mysigt :-) Bra med färgklick det är viktigt att ha överallt inte bara i kylskåp

    SvaraRadera
  2. Typiskt dig Ewa :) Nu blev han väl nöjd?

    SvaraRadera
  3. Javisst. Det har vi ju alla lärt oss att färgklick är mycket viktigt. Men jag tycker det är bra att vara lite praktisk också. Typ att se till att Gustav inte kommer att frysa. Du har gjort det så mysigt.

    SvaraRadera
  4. vad mysigt prinsen fått de en egen liten lya att boa i. Du e go du Ewa alltid djuren först. Jag har själv varit lite dålig nu ett tag på att skriva i min blogg tiden finns inte liksom men ska försöka bättra mig men kommer aldrig upp i din status ha de gott vännen !!! Ses snart hoppas jag/ Sussie

    SvaraRadera