13 oktober 2009

Lugn eftermiddag

Har inte gjort så mycket vettigt sen sist.
Gått ett varv här på nedervåningen med min rosa dammsugare. Sen har Gustav och jag lekt en favoritlek: "Kasta-amerika-musen-leken". Går till ungefär såhär: Jag kastar den lilla fjäderklädda musen, inköpt på en STOR djuraffär i Groton, Gustav jabbar ner den sen får jag hämta den?! Och sen kasta den på nytt.....igen och igen.
Så håller vi på så tills han ledsnar, jag får lite motion och han också iaf i höger-jabb-tassen.

Eftersom jag igår slog på den jättestora trumman när det gäller middagen så var dagens instrument i matlagningen knappt stor som en mungiga.
Det blev en enkel spaghetti med köttfärssås. Kokade för säkerhetsskull makaroner till Grin-Olle då han tycker att pasta är makaroner och spaghetti är något annat konstigt modernt ting, ej greppbart!?
Givetvis så rivdes det parmesan i massor på den underbart goda maträtten.
Glömde att fotografera men jag tror att ni alla känner till denna populära maträtt. Annars kan ni googla!

Nu så har vi lite NÖF-tid tillsammans, Närhet Ömhet Fritid, brasan sprakar och värmer gott.
Oj, vad präktigt det låter!
Ska snart bege mej till min trivsamma arbetsplats för ytterligare en natts jobb.

Ha en skön kväll mina fina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar