27 oktober 2009

Dagens middag i plural









Ja, tänk det är fantastiskt!
Vi blev mätta idag med.

I dag lagade jag två maträtter, allt för husfridens skull.
Men det var inga svårare långkok idag inte utan väldigt snabba enkla rätter.

Potatisfanatikern Rolf som jag firar 30 år med i år, varav 20 år som gift!!!
(Fråga mej inte hur det har gått till?!)
till honom lagade jag "riktig" mat som han förtjust uttryckte sej.
Det blev stekt falukorv, kokt potatis och....vita bönor...urk!
Men han åt under tystnad..tror han njöt av den "riktiga" maten.

Erika och jag åt en god chicken thaiwok med ris. Jag slicade flinkt lite färsk broccoli, morötter, paprika och kyckling. I med en Santa Maria kryddmixpåse och en skvätt vatten och voila....en mycket god wok!

Nu ska jag sparka mej trött i soffan en stund innan jag åker till jobbet för en givande stund med härliga kollegor och pensionärer.

Förresten, jag glömde berätta. I söndags hade jag 81 st unika läsare.....jippie!

Ha de bra alla mina vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar