25 oktober 2009

Vintertid

Jag hade lite lättare att somna i natt när jag väl kom i säng. Blev väckt vid 4.00-tiden av en sällskapssjuk lurvig kille (och det var inte Rolf) som ville äta frukost. Jag passade då på att besöka damrummet medans mitt förstahandsval åt lite torrfoder.
Sen den obligatoriska stretchingen och sen, sen var det dags att gå ut för morgonpinken.
Jag somnade om omgående men vaknade senare av att Rolf plockade ur diskmaskinen.....klockan 05.30!
Härligt upvaknande!
Han passade även på att gå en uppfriskande morgonpromenad runt Lejondalssjön medans hela bygden sov som skönast!
Jag masade mej ur sängen vid 9.30 intog en romantisk söndagsfrukost med min omåttligt hurtfriske make.
Har aldrig fattat vitsen!!! Varför ska man blada runt Lejondalssjön klockan 6 en söndagsmorgon???
Sjön finns väl kvar på eftermiddagen också eller?
Men nu klockan 11.30 vet ni vad han roar sej med då??
Jo, han sover! Undrar varför?
Själv så håller jag på att tvätta lite, röjer, plockar och surfar.
Snart kommer Erika hem från Fredrik och då blir det silltårtelunch!

Mums

1 kommentar:

  1. Ha Ha du och Rolf lever helt enkelt i olika tidszoner. Jag lever nog mer i samma som du gör. Sventa är nog inne på Rolfs han också, om än inte riktigt så tidigt som Rolf.

    SvaraRadera