22 oktober 2009

Vaken

Tänk jag vaknade i dag med! Vilken tur för er! Gustav, ni vet den lille mammiga lurviga saken som bor här hos oss. Han hoppade upp i sängen före mej och la sej bekvämt tillrätta i kanelbulleställning på Rolf sida. Jag vaknade strax före 14.00 av att det lät som en vattenkokare stod på. Upptäckte snart att det var lille Gustav som fortfarande låg bredvid mej och snarkade och spann högt som en...just det vattenkokare.
Rart va?
Precis som när Rolf ligger bredvid en på nätterna fast då är det ju definitivt ingen liten vattenkokare vi talar om utan här pratar vi tåg! Stora, tuffande tåg.
Mindre rart kallar jag det.
Efter dusch, kaffe, ostmacka så är man på banan igen.
Ska inte göra ett dugg mer idag än att vila mej i form till nästa nattpass ikväll.
Jo, den eviga tråkiga middagsbiten förstås, idag blir det en väldigt, omåttlig populär "Skolmaträtt a´la 70-tal"
Gissa vad?

1 kommentar:

  1. Hmm skolmaträtt. Ha Ha det första jag kom att tänka på var pölsa. Men det tror jag faktiskt inte du kommer att bjuda familjen på. Nästa som kom upp var lappskojs och det tror jag inte heller på. Ja jag får väl vänta och se vad det blir helt enkelt.

    SvaraRadera