12 oktober 2009

I´m back!



Tjohooo! Ordningen återställd. Efter en tillfällig skilsmässa från datorn så har vi blivit sambos igen. Mulligt värre!!

I dag så slog kocken i huset (jag) på stora trumman!
Jojo, efter lite letande på recept.nu så hittade jag ett recept av vår allas Nils-Emil Ahlin.

Padam.......tänk er en trumvirvel här!

  • Parmesanöverbakad lax på en bädd av färsk spenat, lättgrädde samt pressad potatis!

Men alla var inte lika överförtjusta. Min man som alltid säger precis vad han tycker, tyckte att laxen smakade torr och träig. Han förklarade sen på ett pedagogiskt sätt att han helst föredrar gravad lax. Men han åt två portioner, så jag tror han tyckte om det fast det ville han inte erkänna.

Passar ju dej utmärkt då! Torr och träig alltså. Sa jag inte högt utan lite lagom tyst medans jag smaskade i mig den mycket delikata maten.

Erika åt också med glad aptit.

Nu så blir det nog inte roligare än så här. Ska jobba två nätter nu så imorgon blir det ingen större aktivitet vare sej i bloggen eller på mej.

Men ni kära vänner får gärna vara aktiva med kommentarer, då blir jag glad!

Ha det så bra nu, jag tar bilen till grannlänet Uppsala län och den trevliga kommunen Håbo Kommun för lite trevligt jobb med underbara kollegor.

Not so bad.....

2 kommentarer:

  1. Du är alltid välkommen att laga mat åt oss här hemma om du vill! Ser väldigt gott ut!
    Kram jessica

    SvaraRadera
  2. Men va sjutton klaga han lite??? Det var ju förtusan potatis och det har jag lärt mig att Rofsingen gillar genom att läsa din blogg.

    SvaraRadera