22 oktober 2009

Nattens övningar

Nu är jag tillbaka i hemmets trygga vrå efter en annorlunda natt på Pomona.
Den som säger att svininfluensavaccinet inte ger några biverkningar kan hoppa i spat!
ALLA vi på natten som tog sprutan är dåliga en del mer en del mindre.
Helt otroligt! Bra utdelning, 100 %.
Extrem trötthet, feber, huvudvärk, muskelvärk, ont i armen, yrsel är några av symtomen.
Min kompis Mia tog sprutan igår vid 18.30 och blev inatt helt sänkt med ovanstående symtom.
Hoppas hon piggar på sej till ikväll.
Själv har jag nu bara ont i armen och en stor rodnad, värme och hårdhet stor som en femkrona på stickstället.
Annars har vi skrattat mycket som vanligt inatt.
En dam frågade Mia vad hon hette. Mia svarade artigt. Jaha...Hilda skrek då den gamla lomhörda damen. Sånt räckte för fniss vid 4.30 tiden.
En annan dam fick hjälp av oss till toaletten och släppte på vägen dit en rejäl, högljudd s.k fis!
"Salut för Kungen!"utbrast hon glatt och högt! Vi skrattade där med.....haha!

När jag kom hem loggade jag in på FB och blev ledsen när jag såg att Lindah hade skrivit att finaste hunden Tatchi fått somna in.
Usch, så sorgligt! Tänker nu på Malin, Hampus, Lindah i Norge och förstås Åsa och Sventa i Usa,
Puh, så jobbigt för er.
Men tänk på att Tatchi slutade på topp med ett mycket bra långt, friskt liv bakom sej med massor med rara människor omkring sej som gjorde allt för henne!

Nu ska jag sova hela dagen känns det som.

Godnatt världen!

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket Ewa. Det värmer att folk bryr sig.

    SvaraRadera
  2. Ja det har nog varit en jobbig natt för oss alla. Tachi har ju funnits i vår familj i 14 år. Känns tufft att mista ngn efter så lång tid.

    SvaraRadera