17 oktober 2009

Godmorgon

Att sova efter nattjobb har aldrig varit några problem för mej. Annars hade jag kanske inte kunnat jobbat natt i alla dessa år som jag gjort.
Jag skulle ju "bara" jobba natt så länge mina barn var små, för att slippa dagis och sånt. Mormor kom alltid och passade trollen så jag kunde sova.
Tack mamma!
Men sen har det bara rullat på i hmmm 24 år!
Och som sagt barnen går fortfarande inte på dagis och jag har alltid stormtrivts med nattjobb. Mycket ledigt och lite jobb!
Perfekt för den lata kvinna jag är!

Idag vaknade jag dock lite i tidigaste laget, 13.00. Jag försökte verkligen att somna om men det var tvärkört.
Gör inte så mycket,jag har inga större arrangemang idag, kan bara slöa hela eftermiddagen och kvällen tills det är dags att åka igen.
Maken har dessutom varit på Coop och storhandlat så var det blir för middag har jag ingen aning om. Men kylskåpet är tvärfullt med godsaker i ren Rolfanda!
En stor skål räkor står också på bänken för upptining. Anar förrätt.....
Och sen är det ju lördag=räkdag för Gustav!

Mer snart.....

1 kommentar:

  1. Ska bli spännande att se dagens middagstips ikväll då?? Blir säkert ngt väldigt gott om det stod räkor på tining.

    SvaraRadera