17 oktober 2009

Trerätters a´la Mr Pettersson himself

Lördag är räkdag för Prinsen, idag inget undantag. Husse glömde att räkorna skulle serveras i den speciella "lördags-räkskålen". Men Gustav var nöjd ändå och smaskade på rekordfart i sej.....många räkor.
Till förrätt hade gourmetkocken tillagat denna lilla rara skapelse! En liten rostad brödskiva täckt med massor av god räkröra, sallad,tomat och stenbitsrom.
Var inte direkt äcklig........

Varmrätten var en rätt som skulle få Mrs Anna Anka att lösa en enkelbiljett med Ryan Air och landa här utanför för att få äta!
Ugnsgrillade swingswings (?!) med ris och god sallad.
Det var en del brosk i vingarna, så jag funderar på att spara det brosket inte vi fick i oss och helt enkelt skicka det till Mrs Anka i Hollywood. Fasen vad hon skulle bli glad och framförallt överraskad.
Hur som helst "Kyckling alá Anka" var supergott!
Men...kolla på det här!!! Vaniljglass med norsk chokladsås som stelnar på glassen! Hur gott det var??? Ja, vad tror ni? I´m in heaven!
Tack snälla Lindah!
Under middagen så chockade Rolf mej rejält. Han frågade om vi hade Sunes sommar på dvd. Ja, det tror jag sa jag. Varför undrar du det?
Jag tänkte jag skulle se den ikväll., svarade han då!
Men lilla gubben, ska du sitta i din ensamhet och titta på Sunes sommar!?
Ja, han är rolig han, eller inte. Välj själva.
Nu ska jag strax åka och jobba!
Glöm inte att rösta på Team Caroline ikväll.
099-40202 eller skicka CAROLINE till 72400



5 kommentarer:

  1. Vad bra att du gilla chokladsåsen

    SvaraRadera
  2. Ta med lite smakprov till dina hungriga kollegar...mums.
    /Anne

    SvaraRadera
  3. hej ewa, jag hittade en jättebra och rolig hemsida som du säkert också skulle uppskatta! http://catlounge.se/

    SvaraRadera
  4. Käre tid vad hungrig jag blir. Här hemma serveras det rester från när Vilande Nålentjejerna var här samt en doggy bag från igår kväll. Håller med visst är den där chokladsåsen mumma. Fattar inte att det inte finns i Sverige. Konstigt konstigt.
    Sunes Sommar låter som en mycket bra film att kolla på en lördagskväll. Skrattar för mig själv bara jag tänker på den, ha ha.

    SvaraRadera
  5. fÖrrätten och efterrätten vill jag ha torsdagen den 29/10!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera