15 oktober 2009

Oväntat besök

Vilken underbar morgon! Tänk att dagen börjar i överraskningens tecken, man tackar.
Nyduschad och med en handduk runt kalufsen. Kläder hade jag fått på mej, knackade det försiktigt på dörren. Klockan var sirkaliisa 10.00.
Utanför står en förskrämd, livrädd liten grå mus som presenterar sej som Ellinor. Bredvid står Ellinors lika skrämda svärmor som har ett litet fult barn i sittandes i en vagn.
Hon vill överlämna en bok till mej som heter "Bibeln, vad är det?" samtidigt som hon berättar att många människor är "så stressade idag".
Ja, du lilla Ellinor då har du nog precis knackat på fel dörr. Här finns det inte 2 cm av stress och dessutom så är jag det mest oreligiösa som gått i ett par skor!
Oj, det lät tråkigt sa den lilla gråa musen och gick.
Mmmmm, visst är det, kontrade jag.

En härlig start på dena torsdag.
Nu väntar jag strax ett annat besök, dock inte fullt så religiösa skulle jag tro.
Jessica och hennes söta mamma Viola kommer på fika snart. Det blir kul.
Måste fixa lite nu......hörs senare!

1 kommentar:

  1. De där tanterna hade det nog inte så lätt på Ginstvägen. Läste precis i Hampus blogg att de varit nere hos honom också och pratat. De hade ingen större lycka där heller kan jag säga.

    SvaraRadera