6 oktober 2009

Tisdag kapitel 2

Idag har jag nästan frusit arslet av mej. Å, det säger inte lite! Borde ta ett tag att förfrysa den bakdelen, som i storlek liknar forna Jugoslavien.
Cabbade inte ner hood-tröjan från huvudet förräns sent på eftermiddagen när Rolf kom hem och tände brasan.
Vi har inte satt igång pannan ännu, nej vi fryser oss i form. Erika har en kupévärmare i sitt rum och vi eldar hysteriskt i vår nya braskamin. Tror vi kan hålla på så här hela vintern.
Förstår ni vad pengar man sparar på det...?
I köket var det också behagligt. Gjorde potatisklyftor i ugnen och satte på den lååååångt innan så mysig ugnsvärme spred sig i köket.
Bra tips!
Till detta serverades det idag fetostfyllda färsbiffar med tzatsiki, samt lite klipp persilja för att pigga upp fotot.
Efter den kulinariska måltiden cyklade Erika till simhallen för att tvaga sej och simma en och en annan kilometer fjärilsim.
Rolf bytte keps och gick upp och fortsatte arbetet i badrummet. Nu är risken för oväntat besök minimerad då han igår gjorde klart nytt golv. Så nu vågar även jag mej in där för att inspektera.
Gustav tog sej en behövlig middagslur i Emilies säng och jag, ja jag hamnade i blogghörnan med en rejäl potta kaffe inom räckvänligt avstånd.
Ikväll väntar nattjobb med trevliga kamrater.
Vill redan nu flagga för eventuell minskning av inlägg under morgondagen pga sömnbehov.
Ha en trevlig kväll!
Over and out

2 kommentarer:

  1. Åhh nu blev jag sugen på tzatsiki. Måste nog göra ngt så jag också kan få äta det snarast.
    Vad bra att ingen kan trampa genom badrumsgolvet nu då. Vill se bilder på det nyrenoverade badrummet så småningom.
    Ha det så bra på jobbet och vi har förståelse för minskningen i blogginlägg under morgondagen.

    SvaraRadera
  2. Åh är frystaktiken ett gatufenomen tro? Vi kör samma taktik bara det att vi inte har någon brasa så vi bara fryser. Hade 15 grader i helgen men nu har jag skruvat upp pannan lite så nu blir man väl fattiglapp snart. =(

    SvaraRadera