9 oktober 2009

Fredag chapter 1


Nämen hejsan på er!

Klockan är bara strax efter 11 och här sitter jag. Jag har faktiskt både klarat av att mornat mej och ätit frukost.
Idag är det fredag och vädret ser fantastiskt ut, solen lyser fint från en klarblå himmel.
Oj, det där lät nästan lite för präktigt! Tror ni förstår vad jag menar.

Har inte så mycket inskrivet på dagens datum i agendan.
Jag ska väl handla lite. Osten är 3 mm tjock, frukten rutten och brödet torrt som attan.
Dessutom måste jag ta mej till en Hemma-butik och införskaffa ett nytt vattenfilter till min favoritmaskin, kaffemaskinen. (v.g se intressant bild)

Man behöver inte använda ett sånt filter men då måste man å andra sidan kalka av den med jämna mellanrum.
Därför är det smidigare med ett filter.

Ja, där lärde ni er något nytt!
Anteckna det, kan komma på slutprovet!!

Min mamma sa alltid, eller förresten säger alltid hon är ju högst levande:
"Man lär sej något nytt varje dag"

Tror det stämmer lite faktiskt.

Igår lärde jag mej faktiskt att man kan trycka på F5 så uppdaterar man sidan!!!
Ser fram emot vad jag ska lära mej idag.....
Lovar att informera er!

Maria Montazami, hon verkar lära sej saker hela tiden. Brygga kaffe t.ex det lärde hon sej för ett par år sen. Heja!

Nu verkar duschen snart vara ledig, då är det min tur.

Ha en trevlig dag, så hörs vi senare.

2 kommentarer:

  1. Ooo jag visste inte att man kan uppdatera sidan med F5! :D Nu har jag också lärt mig något nytt idag!

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte helle det. Jag har bara varit vaken en kvart och redan lärt mig ngt.

    SvaraRadera