31 oktober 2009

Taxichaufför

Hej på er!
Gårdagskvällen gick i ensamhetens tecken. Bara Gustav och jag hemma. Skönt, jag gillar att vara själv!
Jag gjorde något så avancerat som varma mackor till middag. Skinka, ost och tomat. Lyxade till det hela med att dutta en aning malen paprikapulver på toppen.
God, enkel mat att avnjutas framför tv´n och Idol. Till efterätt åt vi ostbågar och drack äppeljuice, jippie!
Sen messade Emilie vid 23.00 och frågade om jag kunde hämta henne i Brunna. Dom andra tjejerna skulle gå ut men "Fattiga flickan från Rosengård" valde att åka hem.
Hon ska ju gå ut i dag med Jessica så en dag får räcka tyckte hon nog.
När jag var på väg till Emilie så passade maken på att ringa för att även han beställa en hämtning.
Han befann sej i Lapplands-Väsby så vi for iväg och irrade runt ett tag innan vi hittade Travvägen. Emilie fick iofs en vägbeskrivnig av Rolfs kollega, men som hon sa "Jag fattar ingenting"
Så när flocken var inkallad var det bara att bege sej mot hemmet.
Erika var redan hemma och hade redan krupit till kojs. Tur det! Köbildningen var gigantisk till badrummet!
Att det senare visade sej att jag bäddade ner mej i soffan är jag ju ganska van vid. Herregud, dom snarkningarna borde ha väckt grannarna.
Blev väckt klockan 8.oo av maken som petade på mej med sitt pekfinger och sa kärvänligt
"Men gå och lägg dej i sängen, jag har gått upp nu"
Tack! Tillbaka in i sängen och sov till 10.30. OSTÖRT!

Känner mej lite sämre idag, hostar och snorar som sjutton.
Nu ska jag duscha och sen vila mej lite.
Mina småtroll har åkt till stán för en sushilunch tillsammans.
Rolf och Gustav stökar med lördagsräkorna i köket.

Ha en bra dag mina vänner!

1 kommentar:

  1. Ha en bra dag du också och jag hoppas verkligen den där förkylningen/flunsan du har ger sig snart.

    SvaraRadera