28 oktober 2009

Tyst och stilla

Hej på er!

Vaknade kanske lite för tidigt idag, redan klockan 13.00. Men jag kände mej utvilad och pigg.
Nej, förresten pigg kände jag mej inte alls. Men tyckte att nu får det vara nock med sömn för idag!
Gustav verkade vara inne på min linje han med. Han skuttade glatt ur sängen, stretchade och begav sej raskt mot matskålen.
Mitt första stopp var en tur till toaletten, sedan en tur till köket för att trycka igång kaffemaskinen, sedan gick turen vidare till vardagsrummet för att trycka i gång datorn.
Mycket tryckande innan man kommer igång......
Men det där med stretching, som katter är så duktiga på. Det skulle nog vara bra för oss människor också, att alltid stretcha innan man kliver ur sängen/soffan.

Kom på att jag hade glömt att lämna in Emilies rosa, fina dunjacka på kemtvätt som jag lovat.
Begav mej därför senare iväg till vår lokala kemtvätt där innehavaren inte fattar något pga att han inte talar svenska så bra. Men jag tror han hajjade att jag ville att jackan skulle bli ren.
Ska hämta den på måndag och det är ju bra då hinner hon få med sej den hem när hon åker tillbaka.

Såg på löpsedeln att charterresorna är så billiga nu. Man är ganska sugen att dra iväg en vecka. Ska gå in och kolla om man hittar något trevligt.
Men jag tror inte att jag kan vara borta så länge från Gustav, kanske räcker med en week-end eller veckända som vi säger i Sverige.

Mot apollo.se,ving.se och allt vad dom heter.

Mer sen är jag rädd för.

2 kommentarer: