18 oktober 2009

Dagens middagstips

Så har vi fått mat idag med! Tack Rolf! Idag blev det 2-rätters. Fast det är klart vi hinner nog få i oss glass och kaffe innan jobbet tar vid. Då uppgraderar jag genast till 3-rätters. SÅ!
Till förrätt hade den lilla parveln gjort: En lite toast täckt med smörstekt ostronskivling, parmesan och grevéost. Lite lättcreme fraiche bredvid.
På bilden ser den mycket goda toasten lite grå och tråkig ut, men det kan jag med bestämdhet säga att det var den icke!

Varmrätten är en gammal klassiker: Grillad entrecote, med klyftpotatis, grillad sparris och svampsås. Sallad i en skål bredvid som jag glömde få med på bild.
Gott som vanligt!
Nu tittar vi på en krönika om Dansbandskampen, mycket underliga namn.....Bengt-Henningz, Jannez, Nizeguyz, CC&Lee, Larz-Kristerz, Jan-Wernerz, Zlips och så har vi ju mitt favoritband...Rolandz!
Hoppas ni alla har haft en skön och avkopplande helg som jag inte har haft.
Tjopp tjohej på er!

1 kommentar:

  1. Som alltid ser det så gott ut med era middagstips. Faktisk så längtar jag till att se vad ni har ätit. Min helg har varit skön om än ngt hektiskt. Jobbade både lördag och söndag och i lördags hade vi 100 barn på plats och då vet man att man lever kan jag säga.

    SvaraRadera