8 oktober 2009

Längtar tillbaka.....

Drömde en härlig dröm idag! Jag var hos Åsa i Usa på husmorssemester. Den här gången var inte Bitte med och Åsa bodde inte på Murphys Dr 71 i Groton. Men vi gjorde i stort sett samma saker som i maj när jag och Bitte fick chansen at besöka detta underbara land i 12 dagar!
Tänkte det finns några av mina läsare som kanske inte sett mina bilder från resan. Här kommer ett axplock utav mina 590 bilder!

Här är jag överlycklig! Jag poserar bredvid en "riktig" amerikansk skolbuss. Trodde bara dom fanns på film.........(skoja)

Världens godaste kaffe alla kategorier! Kan någon smartskalle där ute förklara för mej varför i hela fridens namn inte Starbucks finns i Sverige, Stockholm eller rent av i Bro?!
Kommentar någon?!


Min absoluta favoritaffär! Cape Code Crafters i Mystic. Hade inte magen kurrat, resekassan börjat sinat hade jag garanterat fortfarande stått kvar och klämt på deras grejer......ska tillbaka dit! Basta!!!!

Det blev en del shoppande. Under alla våra fynd gömmer sej en gästsäng i kingsize modell. Kan man knappt tro va?!

För att finansiera våra inköp så sökte vi febrilt extrajobb! Inte heller detta jobb som badvakter på Misquamicut State Beach fick vi. Tror det kanske berodde på att det inte fanns röda baddräkter i LE-storlek.......alltså Liten Elefant.

Trevlig middag på Mystic Pizza i Mystic. Här har Julia Roberts spelat in en film.....och nu var jag här! Men jag fick inget filmkontrakt...

Två rejäla, ja eller iaf en, damer vid Ground Zero. Jag i New York vid Groud Zero.....! På riktigt!

Jag överlycklig igen......ytterligare en dröm i uppfyllelse! Frihetsgudinnan på riktigt!

Tror jag tammesjutton var lycklig hela resan! Här är en annan dröm, småpussandes med Rocky i entrén på restaurang Planet Hollywood vid Times Square. Även det på riktigt!!!


Fin utsikt över Manhattan och "strykjärnshuset". Hiss upp till 86:e våningen i Empire State Building. Lycklig??! Ja, vad tror ni!?

Ett hotell alldeles i min smak, tror iofs att prisklassen inte var i min smak. Precis innan Central Park låg mitt hotell, ganska schysst läge!

Åsa och Bitte äter lunch i härliga Central Park.....på riktigt!!!

Alldeles nyss stod hon på en ö ute i vattnet....men nu.....vilar hon benen i Central Park!
Jag fattar inget?
Sammanfattning:
  • Trevlig flygresa med god flygplansmat och sällskap
  • Mycket trevligt och gästvänligt värdpar
  • Reseledaren var mycket kunnig och påläst
  • Vädret på topphumör
  • Jag fick uppleva och se mina önskningar
  • Vi hade mycket roligt och skrattade
  • Oj, vad det gick åt pengar men vad fan man lever bara en gång
  • Ska köpa en trisslott i morgon



































































































































2 kommentarer:

  1. Åhhh jag längtar oxå dit. Försöker spara pengar så jag har råd att ta med alla mina killar dit

    SvaraRadera
  2. Kul att se ett axplock av dina bilder igen. Du är så välkommen tillbaka. Även om jag bor kvar på 71 Murphys Dr.

    SvaraRadera