14 oktober 2009

Tjohoooo!

Nu är man fräsch och pigg som aldrig förr! Har sovit gott under dubbla täcken med Gustav i knävecken som extra värmekälla. Vid 14.00 hade dock värmekällan fått nog och tyckte det var dags att kliva upp.
Då sitter han raringen 2 cm från mitt ansikte och bara tittar. Vaknar av att jag känner mig iakttagen och slår upp mina i detta läget knappt synbara ögon.
Då får man en härlig "buff" på kinden och man blir såld......kan man få ett bättre uppvaknande?
Gustav ville ut och kissa direkt så jag släppte ut honom. Men hörde efter bara några minuter jamande utanför dörren.
Öppnar dörren och hittar då grannens fula, svarta, stora best stå över min Prins och fräsa högt!
Gustav var jätterädd!
Jävlar vad arg jag blev! Försvinn ditt kräk kom det ur min mun och Gustav sprang snabbt in till säkerheten hos mamma.

För er som mot förmågan inte skulle känna till det så är ju jag ett riktigt smått fanatiskt, galet
Melodifestivalfan!
Frågor på det? Nähä!
Och idag....idag..... släppte då SVT alla 27 bidragen som ska tävla 2010. Ja, några sk jokrar saknades förstås.

Kollade snabbt av listan på SVT´s hemsida och blir en aningen fundersam.
Ingela "Pling" Forsman har inget bidrag med!!! Mäh...hur ska vi klara oss?

Annars så var det sej likt på männen (för det är till 60 % män) som skrivit låtarna.
T.ex: Bobby Ljunggren, Thomas G:son, Fredrik Kempe, Marcus Ubeda.
Sen hade också Andreas Johnsson, Ola Svenson och Susie Päivirinta bidragit med låtar.

Spännande!
Där fick ni en väldig nyttig och ovärdelig information. Jag är så generös av mej idag känner jag.

Förresten, på tal om att man lär sej något nytt varje dag......lyssna på det här:
Imorse lärde jag mej hur hissen fungerade på jobbet!!!
Kan ju inte vara en dag för sent eftersom jag arbetat där i snart 1 år!

Så här ligger det till, koncentrera er nu.....
Om man är flera som ska åka samtidigt fast till olika plan, så stannar hissen på det plan man tryckte först!
Wow!

Nu har jag pumpat i er med massor med information.

Nu kaffedags och goseligos med min kille.

3 kommentarer:

  1. Åhhh har melodifestivalgrejjen släppts? *springer in på svt.se*

    SvaraRadera
  2. Va sjutton. Har Pling inget bidrag med??? Snyft snyft det har hon ju alltid och jag gillar hennes texter så mycket.
    Skum hiss. Detta måste ju innebära att man kan få åka upp och ner en massa gånger innan man hamnar på "sin" våning.

    SvaraRadera
  3. åhhh ja vill oxå gå på melodifestivalen!!!

    SvaraRadera