11 oktober 2009

Nu är det söndagsmys

















När den sista tuggan av köttsvansen var svald och det tråkiga röjningen i köket var avklarad.

Då, då var det dags för söndagsmys!

Erika mikrade popcorn och hällde upp ett stort glas med coca cola. För att festa till det lite extra valde hon att sätta ett sugrör i randiga fina färger i glaset.

Festligt är bara förnamnet!

Rolf hällde upp en liten rackabajsare med fin födelsedagswhiskey, dock utan randigt sugrör.
Jag tog mej en rejäl kopp kaffe och en mazarin som jag delade broderligt med min för stunden vakna man.
Gustav fick lite makrill i tomatsås av Erika som han bara slickade av såsen på.

Nu sitter vi och söndagsmyser på olika ställen i huset. Erika på övervåningen, Rolf i soffan med fjärrkontrollen i stadigt grepp och jag i min bloggschäslong men med klar sikt fram till TV´n.
Eftersom jag är kvinna klarar jag med bravur både att blogga, dricka kaffe, spana med ett getöga på TV.
Nu helt plötsligt bidde det ett annat typsnitt!! Fattar nada....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar