9 oktober 2009

Slapparkisse

Här ser ni killen som kan konsten att koppla av.....Nu har han sovit i min säng sen 9.00!
Tror han börjar bli gammal eftersom han sover så mycket.

Själv har jag varit till Hemma-butiken i Bålsta fär att köpa vattenfilter. Men icke sa nicke, det var slut.
Men den trevliga väldigt pratglade butikssäljaren sa att man inte behöver ha vattenfilter. Detta beroende på att vi har så väldigt bra kvalite på vatten där vi bor.
Han själv berättade att han också har en Jura-maskin hemma och aldrig använde filter.
Han påpekade också att han minsann hade den största maskinen hemma och slog samtidigt ut med händerna för att visa storleken...
Aha, sa jag och hissade därefter intresseflaggan.
Så då har jag lärt mej något nytt idag med. Mycket bra!

Nu har Erika precis gått till bussen för att åka till stan för att träffa sin vän Hanna och senare Fredrik.

Jag tror att jag ska ta mej en liten powernap.....det är väl ändå värd?

2 kommentarer:

  1. Hmmm, lita inte på hemmapersonalen heri Bålsta Ewa. Vissa av dom som jobber der vet knappt vad det e for filter man pratar om !.En gång fick jag nestan krypa över disken for att peka ut vad jag skulle ha. Jahaa sa han då..dom her har jag aldri sålt till någon förut..nehee sa jag då hmmm.Din Jura fortjener ett filter minnsann.Hemma i Barkarby har alltid hemma..hii

    SvaraRadera
  2. Håller med Anne, dom verkade inte särskilt pålästa. Ska åka till Barkarby imorrn istället!

    SvaraRadera