7 oktober 2009

Sovit gott som vanligt!



Gustav och jag idkar NÖF-tid (ovan)
Jobbigt att blogga........(höger)
Godmorgon min kära vänner!
Nattens arbete på Pomona var som vanligt fyllt av mycket skratt, skoj och givetvis en del arbete. Men som dom proffs man har runt omkring sej så känns det väldigt roligt att få vara en i gänget.
Jag trivs mycket bra på min nya arbetsplats. Tänk att det är precis ett år sen Jessica hjälpte mej att få ihop ett CV.
Och vilket CV sen vi fick ihop...det räckte långt! Så långt som till grannkommunen och en fast tjänst på natten. Ja, sen kanske min lååånga erfarenhet inom äldrevården hjälpte till också.
Trodde aldrig att jag direkt efter alla påhittade sjuka historier (som nästan knäckte mej) på mitt tidigare jobb att jag direkt skulle få en fast tjänst.
Nu är det ytterligare fasta tjänster ute på annons till vår sköna innegrupp på Pomona.
Äntligen så ska bemanningen ökas på, så vi får vara 3 st/natt.
Hoppas Jessica ligger bra till. Skulle vara underbart att få henne som kollega igen. Sök Jessica!
När jag kom hem i morse så var det en mycket kelig och mammig kisse som ville ha massor med gos från matte.
Han vankar efter mig som en liten hund. Vi myste i schäslongen en stund och kollade av "viktiga" saker på datorn.
Men där ledsnade han när jag skulle kolla om jag fått några nya kommentarer på min blogg.
Han tvärsomnade!
Jag har sovit gott med Gustav i knävecken till klockan 13.00. Kände mej pigg och utvilad och steppade upp för att inta något nyttigt att äta. Fick bli A-fil med havrefras. Mmmm, det är gott!
Nu ska jag slöa ett tag till innan arbetet med att få till en god, nyttig och gärna enkel middag tar vid.
Hörs med all sannorlikhet senare under aftonen.

1 kommentar:

  1. Jag kan lova dig att det var Cv:t du fick jobbet på... ;) Skoja! Klart det var du Ewa, räckte ju att träffa dig så var det klart!
    PUSS

    SvaraRadera