3 oktober 2009

Hemma igen

Så var man hemma igen efter att styrt upp kaffeserveringen på den åttonde och sista föreställningen av Tranquillité. Trots det ihållande regnet så hade cirkus 66 st tagit sej ut för att besöka denna föreställning.
Publikrekord mao! Det var kul att det tagit sej med antalet besökare dom sista föreställningarna.
Idag så tittade vi ganska mycket på föreställningen och jag tycker att den blivit bättre och bättre. Dom är mycket duktiga, allihopa.
Kanske att teaterföreningen går något plus i kassan nu, för alla utlägg dom har.
Rolf passade på att ha Grabbkväll, ja eller kanske bättre ordval Mogna män (gubb)kväll medans frugan var borta.
Han hade gjort två silltårtor och bjudit hem Micke och Niclas.
När jag kom hem så var silltårtorna uppätna sånär som på en halv som Rolf så fint packat ner i en doggybag så att Micke kunde ta hem till sin lilla sambo som är väldigt förtjust i sill.
Nu stod det istället en halvtom chipsskål och ett antal ölburkar. Men alla tre farbröderna var på muntert humör och pratade om väldigt värdsliga problem.
Vid hemgång så erbjöd jag mej att skjutsa hem dom eftersom det fortfarande regnade.
Niclas ville få motion och valde att gå men Micke blev glad för erbjudandet, sen hade han ju en halv silltårta att bära också.
Nu ska jag strax åka och hämta Erika på stationen, hon kommer med 00.14-tåget.
I morron ska jag upp tidigt! Blir hämtad 10.00 av Gunnel, Bittes kollega. Vi ska på Mickelsmässan i Örsundsbro.
Sov gott, tror att ni redan lagt er. Inte Åsa förstås, hon är vaken!


3 kommentarer:

  1. Jag sover inte heller!! Men är på väg så att säga!!

    SvaraRadera
  2. Vi ses på Mickelsmäss! Klä dig varmt! Det är svinkallt! Brrrrr

    SvaraRadera
  3. Helt rätt. Jag sover såklart inte. Kul att folk äntligen masade sig ut på teatern. Åhh vad kul med Mickelsmäss. Hoppas det blir fint väder också.

    SvaraRadera