1 oktober 2009

1 oktober!


Godmorgon mina vänner!
I morse när jag skulle åka hem från jobbet så var det 1 minusgrad och is på bilrutorna!
Grattis, nu har äntligen hösten kommit som jag fullkomligen avskyr.
Inte mitt förstahandsval när det gäller årstider, inte vintern heller för den delen.
Tycker det kan vara sommar året runt.
Rolf och jag ska emigrera till Spanien när vi blir gamla. På tal om gamla, idag fyller min rare man 49 år. Herregud! Men själv säger han att han bara är 27, kul kille!
Nästa år så här dags sitter vi på en mysig uteservering på någon trevlig och varm Kanarieö och dricker sangria. Nej, förresten Rolf dricker nog öl. Har vi tur är det Happy Hour, då blir det 2 sangrior och 2 öl, kan det bli bättre?
Då kan ni stå där med lång näsa och bli blåsta på födelsedagspartaj!! Hihi!
Men har ni tur så blir det ett himla hallaballoooparty redan i juni, då Fru Pettersson fyller år.
Tyvärr så valde ju Kronprinsessan Victoria och Boxer-Robert att gifta sej just den dagen. Det blir alltså en rejäl krock där, men välj vad ni tycker verkar roligast.
Tror inte ni kommer få sjunga karaoeke hos Familjen Bernadotte.
På bilden ser ni en utav tre silltårtor som Rolf slängde ihop för att bjuda på sitt jobb idag. Det ska vara lite svart stenbitsrom uppepå också.
Mumsigt värre!
Nej, nu måste jag fixa lite innan The big party ikväll. Räknar med iaf 2 gäster från Poppelvägen. Kanske någon mer otippad, vem vet.
Själv har jag ett obligatoriskt nattmöte kl:19.00, så jag sviker. Trist!
Ha en bra dag mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Den där tårtan ser väldigt god ut. Jag är ju en sillälskare av stora mått. Skulle du kunna be Roffe lägga ut receptet i din blogg??? Om han behöver assistans kanske du kan hjälpa honom??

    SvaraRadera
  2. Hälsa Grattis till Roffe. Hoppas mötet gick bra.

    SvaraRadera