2 oktober 2009

Helghandling

Idag när Rolf kom hem vid 16.00 tiden så var hans planer på att han skulle åka till systembolaget i Bålsta för att inhandla en speciell dansk öl som han provsmakat på mässan.
Hade väl egentligen ingen större lust att åka med, ja eller ingen större ork eftersom jag var ganska nyuppstigen.
Men det skulle helghandlas också så jag tänkte att det är väl lika bra att åka med. Det brukar bli så dyrt när han handlar. Köps mycket gott, delikatesser och annat "onödigt", helt utan att bry sej om vad det kostar. Man kan tro att han är miljonär och det är han verkligen inte!
Ölen fanns inte på systemet utan var en beställningsvara.
Vidare in på Ica, där korvutbudet är enormt! Till Rolf stora glädje. Och nu kan jag säga att här handlades det korv! Långa, korta, starka, grill och vanliga hot dogs också. Nu har vi korv så Rolf klarar sej iaf i helgen!
Det blev ett kilo av dom goda Lavazzabönorna också till vår älskade Jura-maskin.
Finns inte att köpa någonstans i Bro, trist.
Till middag slängde Rolf i hop något enkelt och gott...gissa???
Korv med bröd förstås. Smakade gott!
Nu så råkade jag gå förbi min blogghörna och jag tyckte datorn såg så ensam och ledsen ut så vad sjutton gör man inte för att glädja den lille rackarn.
Rolf är inne på silltårtor del 2. Han gör två stycken som kommer avnjutas imorron. Man tackar!
Annars så ska jag åka till jobbet snart för en bytesnatt, jag är en snäll kollega som frivilligt byter en fredagnatt mot en måndagnatt.
Mej gör det inte så mycket faktiskt.
Ha en trevlig helg allihopa!
HEJ!

1 kommentar:

  1. Förstår Rolf och hans korvdille. Jag älskar också korv. Hur gott är det inte med en grillad med bröd.

    SvaraRadera